Kies voor zekerheid met

de beste service en kwaliteit

Oldtimer service

Wij hebben diverse mogelijkheden om uw oldtimer zuiniger, schoner en beter te maken op benzine of kunnen deze ombouwen naar alternative brandstoffen zoals LPG of CNG. Afstellen van uw oldtimer behoort tot de mogelijkheid of het optimaliseren van het voertuig. Hieronder hebben we een aantal onderwerpen voor u op een rijtje gezet. 

LPG/CNG inbouw

Uw oldtimer voorzien van een LPG of CNG systeem, hiervoor zijn verschillende uitvoeringen beschikbaar, waarmee BACKFIRE problemen en drivability problemen en de gevolg schade hiervan tot verleden behoren (klep problemen uitgesloten, hiervoor is het gebruik van Flash-lube of Valve-care aan te bevelen), het verlies van motorvermogen nihil is of zelfs vermogens winst kan geven.

Volledig standalone elektronische injectie systeem voor onder andere mechanische benzine systemen. Welke op heel veel verschillende manieren kan worden opgebouwd en de mogelijkheid biedt om een volledig lambda geregeld systeem te bouwen welke het mengsel ten alle tijden optimaal corrigeert.

Slave-systeem waarbij de benzine injector elektrisch signaal omgezet wordt naar een bruikbaar lpg injector signaal. Bij beide systemen wordt gebruik gemaakt van hoogwaardige G3 componenten.

Carburateur motor is in de meeste gevallen een venturi of mixer systeem een goede oplossing, maar helaas vaak minder stabiel. Maar ook hierin kunnen we een stapje verder.

Maatwerk

Maatwerk oplossingen zoals in de foto waar een special gemaakte RVS benzine tank samen met een zo groot mogelijk LPG tank is geplaatst onder de auto en hierdoor is er geen ruimte in de auto verloren. Deze auto is voorzien van een 122 liter LPG tank en nog een benzine tank van +/- 60 liter. 

Motorisch / mechanisch / afstellen

Conditie van de motor testen met onze motortester, vermogens meting, synchroniseren van carburateurs, afstellen van brandstofsysteem en ontsteking.

Storing diagnose aan oudere varianten injectiesystemen, zoals o.a. de oudere Bosch systemen D-jetronic, K-jetronic, KE-jetronic, L-jetronic enz. wel kan er dan eventueel verwacht worden dat de klant met de technische informatie komt.  

Benzine systeem

Wij kunnen uw auto ombouwen naar een standalone motormanagement, hierin zijn verschillende mogelijkheden en ecu's leverbaar.

Wij hebben in ons programma o.a. DTA, KMS, Pectel en kunnen div. andere systemen ook programmeren op onze motorvermogen tester of rollenbank zodat de motor zijn maximale topprestatie kan leveren en tijdens het normale gebruik een zo laag mogelijk brandstof verbruik heeft.

Tevens doen we de sproeier en venturie bezettingen bepalen van de carburateur(s) en aanpassen om een zo goed mogelijke mengsel samenstelling te krijgen, met de beste prestaties.

Rem service

Remschijven en Remtrommels die beschadigd of krom zijn kunnen wij uit of afdraaien zodat ze weer perfecte staat zijn.

Voor remschoenen die niet nieuw te koop zijn hebben wij de mogelijkheid om deze van nieuwe voering te voorzien.

Toyota Auris 1,8 Hybride

LPG inbouw

Merk:

Toyota

Type:

Auris 1,8 Hybride

Motorcode:

2ZR-FXE (CO2 86 g/km)

Vermogen volgens specificaties:

100 KW 207 NM , Motor 73 KW 5200 RPM / 142 NM 2800 RPM , Elektrisch 60 KW (82 PK) 207 NM

Bouwjaar:

2013 >

LPG systeem:

Prins VSI 2.0 incl. Valvecare , 66 liter verzonken inbouw (ledig gewicht 1285 kg)
 
Meer informatie >