Kies voor zekerheid met

de beste service en kwaliteit

Oldtimer service

Wij hebben diverse mogelijkheden om uw oldtimer beter te laten presteren. Dit kan zijn  zuiniger, schoner en beter rijden op benzine. Wij kunnen deze ook ombouwen naar een alternatieve brandstof zoals LPG of CNG. Wij kunnen uw oldtimer zo optimaal mogelijk afstellen. Hieronder hebben we een aantal onderwerpen voor u op een rijtje gezet.  

Testen & afstellen

We kunnen de conditie van de motor testen met onze Sun motortester. Vermogens metingen uitvoeren, afstellen/synchroniseren van carburateurs, afstellen en testen van het brandstofsysteem en de ontsteking.

Het testen en diagnosticeren van brandstof injectiesystemen aan oudere varianten is mogelijk zoals de oudere Bosch systemen D-jetronic, K-jetronic, KE-jetronic, L-jetronic enzovoort. Hierbij kan er dan wel bij sommige modellen verwacht worden dat de klant met de technische informatie/documentatie komt.  

CNG & LPG inbouw

Wij kunnen uw oldtimer voorzien van een CNG of  LPG systeem. Hiervoor zijn verschillende uitvoeringen beschikbaar waarmee backfire, driveability problemen en de gevolgschade hiervan tot verleden behoren. (Om de cilinderkop en de kleppen te beschermen is het gebruik van Valve-care of  Flashlube aan te bevelen)

Volledig standalone elektronisch injectie systeem
Dit is voor onder andere het mechanische benzine injectie systeem toepasbaar. Deze kan op verschillende manieren worden opgebouwd, die mogelijkheid biedt om een volledig lambda geregeld systeem te configureren, welke het mengsel ten alle tijden optimaal corrigeert. Hierbij kan het vermogensverlies van de motor nihil zijn of kan zelfs vermogenswinst opleveren.

Slave-injectie systeem
Waarbij het benzine injector signaal wordt omgezet naar een bruikbaar lpg injector signaal. Ook hierbij wordt net als bij het standalone systeem gebruik gemaakt van hoogwaardige G3 componenten.

Carburateur motor
Hiervoor is in de meeste gevallen een venturi of mixer systeem een goede oplossing, maar helaas vaak ook minder stabiel. Hierin kunnen we ook een stapje verder gaan.
zie project Austin Healey

Benzine systeem

Wij kunnen uw auto ombouwen naar een standalone motormanagement, hierin zijn verschillende mogelijkheden en ecu's leverbaar.

Wij hebben in ons programma o.a. DTA, KMS, Pectel en kunnen div. andere systemen ook programmeren op onze motorvermogen tester of rollenbank zodat de motor zijn maximale topprestatie kan leveren en tijdens het normale gebruik een zo laag mogelijk brandstof verbruik heeft.

Tevens doen we de sproeier en venturie bezettingen bepalen van de carburateur(s) en aanpassen om een zo goed mogelijke mengsel samenstelling te krijgen, met de beste prestaties.

Maatwerk

Maatwerk oplossingen zoals in de foto waar een special gemaakte RVS benzine tank samen met een zo groot mogelijk LPG tank is geplaatst onder de auto en hierdoor is er geen ruimte in de auto verloren. Deze auto is voorzien van een 122 liter LPG tank en nog een benzine tank van +/- 60 liter. 

VW Touran 1.4 TSI

CNG / BIOGAS

 

 

 

 

VW Touran is verkrijgbaar met een krachtige 1.4 TSI benzine motor met 110 KW en 250 NM deze accelereert in slechts 8,9 seconden naar 100 km.

Zuinig, wie het ontspannen aanpakt kan met minder dan 5,4 liter per 100 kilometer op benzine. In tegenstelling tot de iets zuinigere (4,3 ltr./100KM) TDI modellen (diesel), is de akoestische score van turbo benzine stukken beter. Zachtjes fluisterend voert hij zijn werk uit.

De benzine versie is nu ook op CNG leverbaar! met een brandstof verbruik van 4,3 KG per 100 kilometer gelijk aan de diesel uitvoering echter schonner en goedkoper. 

Meer informatie >