Kies voor zekerheid met

de beste service en kwaliteit

Project: Audi A3 1,4 TFSI met chiptunning

LPG inbouw


Merk:

Audi

Type:

A3 SPORTBACK 1,4 TFSI COD

Motorcode:

CZEA (COD)

Vermogen volgens specificaties:

Chiptunning: 147 KW / 200 PK 330 NM Standaard: 110 KW / 150 PK 250 NM

Bouwjaar:

2015

LPG systeem:

Prins VSI 2.1 DI, 58 liter* R115

De Uitdaging

Het is een mooie auto met zeer complexe motorregelingen en indrukwekkende technieken, zoals cilinder uitschakeling tijdens lage belastingen hiervoor zitten regelkleppen op de motor gemonteerd om dit alles te kunnen laten werken. verder kun je de auto in verschillende mode standen zetten zoals Eco, en sport of individueel om de auto zelf aan te kunnen passen denk hierbij aan motor vermogen, gasrespons, schakelen enz.

Deze technieken zijn voor ons als gasinstallateurs ook uitdagingen en zeker voor ontwikkeling van het gassysteem, waar andere merken moeten afhaken wordt nogmaals bewezen wat er met Prins systeem mogelijk is. en gaan we zelfs een stap verder door een getunede versie te voorzien van LPG. de uitdaging zit hem in wat hebben ze allemaal aangepast, met klant eerst over de chip tuning gehad belangrijkste voor ons was wie heeft hem uitgevoerd dit blijkt een goed aangeschreven bedrijf te zijn welke vaak wel kennis in huis hebben om dit goed te doen.

De auto is ingebouwd en vervolgens diverse metingen uitgevoerd en de software geprogrammeerd op vermogenstestbank.
hierbij valt op dat de specificaties van de chip tuning niet gehaald gaan worden. (hadden wij ook niet verwacht) maar zeker geen tegenvallende cijfers voor een 1400 motortje. Het heeft wel enige energie gekost maar het resultaat is goed en ook deze versie rijdt als een kanon op LPG. 

VW Touran 1.4 TSI

CNG / BIOGAS

 

 

 

 

VW Touran is verkrijgbaar met een krachtige 1.4 TSI benzine motor met 110 KW en 250 NM deze accelereert in slechts 8,9 seconden naar 100 km.

Zuinig, wie het ontspannen aanpakt kan met minder dan 5,4 liter per 100 kilometer op benzine. In tegenstelling tot de iets zuinigere (4,3 ltr./100KM) TDI modellen (diesel), is de akoestische score van turbo benzine stukken beter. Zachtjes fluisterend voert hij zijn werk uit.

De benzine versie is nu ook op CNG leverbaar! met een brandstof verbruik van 4,3 KG per 100 kilometer gelijk aan de diesel uitvoering echter schonner en goedkoper. 

Meer informatie >