Kies voor zekerheid met

de beste service en kwaliteit

Project: Honda Civic 1.3 Hybride

LPG inbouw


Merk:

Honda

Type:

Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (CVT)

Motorcode:

LDA2

Vermogen volgens specificaties:

81 KW (110 PK) 167 NM

Motor: 70 KW (95 PK) 123 NM

Bouwjaar:

2006 >

LPG systeem:

Prins VSI 2.0 + valvecare, 72 liter tank

De Honda Civic hybrid een bijzondere auto en beschikt over een automatische versnellingsbak, en wel een continu variabele..  (CVT) De 95 pk sterke 1.3-liter benzinemotor zorgt voor de vooruitgang, ook helpt er een elektromotor mee. Deze elektromotor levert 20 pk en verleent assistentie. Daar merk je tijdens het rijden weinig van. Traag is de Civic zeker niet, maar wie vlot vooruit wil wordt dan wel geconfronteerd met hogere toerentallen. Wanneer er geremd moet worden zorgt de Civic hybrid ervoor dat er geen rem energie verloren gaat. Deze energie wordt geregenereerd en dus teruggeleid naar de accu’s. Op het instrumentarium kunnen we aan de digitale Assist-meter zien dat er samenspel is en wat hoe de verdeling is. Ondanks de hybridetechniek is de Civic geen zwaargewicht.( 1268 kilo).

Voorzien van LPG systeem met een 72 liter tank op de plaats van het resevewiel, zoals gewoonlijk keurig afgewerkt met een verhoogde vloer,de vulaansluiting bij orginele benzinevulpunt geplaatst en de schakelaar keurig verzonken gemonteerd. De grootste uitdaging zat voor onder de motorruimte alles weer keurig ingebouwd te krijgen. 

 

 

VW T6 2.0 TSI 110KW

CNG / BIOGAS

 

 

 

 

VW T6 Multivan is verkrijgbaar op Groengas met de 2.0 TSI 110KW 290 NM motor

Zuinig, wie het ontspannen aanpakt kan met minder dan 9 liter per 100 kilometer op benzine. In tegenstelling tot de iets zuinigere (7,8ltr./100KM) TDI modellen (diesel), maar deze motor rijdt zuiniger op CNG als benzine en heeft een vergelijkbaar koppel van een diesel motor en de akoestische score van deze turbo motor is stukken beter. Zachtjes fluisterend voert hij zijn werk uit.

 

 

Meer informatie >